Business coaching sau coaching-ul de afaceri este procesul prin care un coach ajuta o companie, o echipa de afaceri, sau anteprenori. Obiectivul este sa obtina o mai mare claritate asupra obiectivelor proprii, concentrare si, in consecinta, rezultate mai bune. Este similar cu life coaching-ul, dar are loc intr-un cadru de afaceri. Spre deosebire de a fi concentrat pe obiectivele unui individ, este de obicei centrat pe obiectivele afacerii in ansamblu si succesul acesteia.

Indiferent de dimensiunea afacerii, fie ca esti un antreprenor, o afacere mica sau o companie cu mii de angajati, coaching-ul de afaceri sau business coaching-ul, are ca scop imbunatatirea performantei oamenilor care lucreaza pentru afacerea respectiva si cresterea profitului companiei.
Ce trebuie sa intelegi despre business coaching?
O conceptie gresita despre coaching-ul de afaceri este aceea ca un coach de afaceri trebuie sa aibe vasta experienta in afaceri. Multi poseda intr-adevar cunostinte si experienta vasta in afaceri. Totusi, nu este obligatoriu sa fie experti in domeniul de afaceri respectiv pentru a oferi servicii de coaching de calitate. Filosofia de baza a coaching-ului de afaceri este ca persoanele din cadrul companiei care participa la coaching sunt expertii in afacerea respectiva. Este indiferent daca sunt CEO sau personal de prima linie. Rolul coach-ului este de a va ajuta sa gasiti propriile solutii, strategii si un plan de actiune pentru imbunatatirea afacerii.
Deseori, se creeaza un plan de actiune perfect, dar exista putina sau deloc urmarire a acestuia. Un coach de afaceri trebuie sa urmareasca implementarea planului obtinut. De asemenea trebuie sa ofere feedback obiectiv si impartial pentru executia acestuia. El va trebui sa invate din rezultate, sa revizuiasca planul si sa ia masuri ulterioare acolo unde este cazul. Un coach de afaceri bun va ajuta, de asemenea, la crearea unor structuri de responsabilitate. Acestea vor incuraja persoanele la nivel individual sa ia masuri consecvente pentru a-si imbunatati performanta. Astfel performanta generala a companiei este imbunatatita.
Care sunt beneficiile coaching-ului de afaceri?
Coaching-ul de afaceri, spre deosebire de coaching-ul personal, are avantajul unui beneficiu evident – profitabilitatea. Orice coaching in afaceri are ca scop cresterea profitului companiei prin cresterea veniturilor si/sau reducerea costurilor. Coaching-ul le poate asigura pe amandoua, daca este facut corect.
Beneficiile companiei
Companiile de ultima ora cunosc si inteleg valoarea oamenilor lor si investesc in performanta, bunastarea si dezvoltarea lor profesionala. Ei inteleg ca o forta de munca fericita este una mai productiva. Coaching-ul este unul dintre cele mai bune instrumente disponibile companiilor pentru a aduce schimbarea si transformarea oamenilor lor.
Potrivit unui studio al ICF Global Coaching, publicat in 2009, clientii care au primit coaching de afaceri au raportat cateva imbunatatiri in afaceri, inclusiv eficientizarea muncii in echipa, mai mare claritate a obiectivelor si o mai buna comunicare.
Beneficii individuale
Conform aceluias studiu mentionat anterior, cativa participanti au indicat ca, inainte de a-l experimenta ei insisi, au avut perceptii negative despre coaching si despre persoanele care il folosesc. In multe cazuri, acesta a fost perceput ca fiind doar pentru persoanele cu problemele sau pentru cei care nu pot „s-o faca singuri”, mai degraba decat un instrument care ii poate ajuta pe oameni sa exceleze si sa ii invete noi abilitati. Este important de mentionat ca aceste opinii negative au fost risipite odata ce procesul de coaching a inceput si toti au ajuns sa vada procesul ca pe unul pozitiv.
Din clientii chestionati de ICF, peste 70% au raportat imbunatatiri semnificative in urmatoarele cinci domenii: stima de sine, relatii, abilitati de comunicare, abilitati interpersonale, performanta la locul de munca. Alte domenii de imbunatatire citate includ: echilibru intre viata personala si cea profesionala, bunastare, oportunitati de cariera, organizare personala, managementul afacerilor si al timpului.
Pentru cine este Business Coaching sau coaching-ul de afaceri?
Business coaching este destinat companiilor sau organizațiilor care doresc sa investeasca in cresterea si dezvoltarea oamenilor lor. Ei vad coaching-ul in afaceri ca o initiativa strategica pentru a imbunatati cultura in interiorul companiei si a avea mai mult succes.
Acestea fiind spuse, coaching-ul in afaceri este adesea cautat pentru a remedia o problema specifica in cadrul organizatiei, cum ar fi fluctuatia mare a angajatilor, scaderea moralului, epuizarea, comunicarea slaba sau scaderea vanzarilor. Toate aceste probleme pot fi rezolvate printr-un program de coaching bine conceput.
Programele de coaching in afaceri pot fi create pentru a afecta direct directorii de nivel superior, managerii de sau personalul. Totul se stabileste in functie de nevoile si obiectivele companiei.
Coaching de afaceri pentru directori
Coaching-ul de afaceri pentru directori este denumit in mod obisnuit coaching executiv sau coaching pentru leadership. Intre anii 1970 -1980, coaching-ul in afaceri era la inceput. Primii oameni care au primit coaching au fost directorii. Cam la fel stau lucrurile si astazi. Companiile investesc in coaching pentru directorii lor. Asta deoarece sunt cei mai bine platiti indivizi din companie si cei responsabili pentru crearea schimbarii in cadrul organizatiei.
Coaching de afaceri pentru manageri
Coaching-ul de afaceri pentru manageri este denumit in mod obisnuit coaching de conducere ori de leadership. Asta deoarece intentia coaching-ului poate fi de a imbunatati capacitatea managerului de a conduce sau de a pregati managerul pentru o viitoare ascensiune la un rol mai inalt.
Coaching-ul de afaceri pentru managerii poate face, de asemenea, parte dintr-o initiativa de coaching de echipa mai cuprinzatoare, care a castigat popularitate la mijlocul anilor 2000.
Coaching de afaceri pentru personalul din prima linie
Coaching-ul de afaceri pentru personalul din prima linie este uneori denumit coaching de performanta sau coaching de echipa daca este oferit ca parte a unei initiative de grup.
Business Coaching vs. Coach Consulting
Pentru organizatiile mari, prima persoana care vine este un consultant de coaching. Acesta este expertul care poate efectua o evaluare a nevoilor companiei sau organizatiei. Poate sfatui in crearea unui program de coaching care sa corespunda cerintelor si bugetului companiei. Consultantul de coaching poate fi, de asemenea, esential pentru a determina toate partile interesate sa accepte utilizarea unei abordari de coaching in companie.
Odata ce un program de coaching este dezvoltat, un coach de afaceri executa planul de coaching. Planul poate include orice numar de initiative de coaching, cum ar fi coaching individual, coaching de grup ori de echipa. In functie de nevoi, planul poate include o varietate de servicii legate de coaching pe care un coach de afaceri le ofera. In functie de abilitatile, educatia si formarea lui, aceastea ar fi: facilitarea, medierea, dezvoltarea organizationala, planificarea strategica si multe altele.
In multe cazuri, un coach de afaceri sau o companie de coaching ofera atat servicii de coaching in afaceri, cat si servicii de consultanta. Poate doriti sa angajati o persoana sau o companie pentru a va indeplini toate nevoile de coaching. Sau poate doriti sa angajati separat pentru a va asigura ca totul ramane impartial. Astfel consultantul in coaching nu are un stimulent financiar in recomandarea unor initiative specifice de coaching.
Business Coaching pentru afaceri mici
Indiferent de dimensiune, toate companiile au un motiv financiar pentru a utiliza coaching-ul de afaceri. Diferența majora, este ca multi proprietari de afaceri mici tind sa se bazeze pe un coach de afaceri si pentru cunostinte de afaceri, pe langa coaching. Proprietarii de afaceri mici nu isi permit intotdeauna luxul bugetelor mari si al angajatilor cu abilitati specializate. Proprietarul unei afaceri mici poate angaja un coach care este de asemenea expert in marketing pe retelele sociale, scrierea planurilor de afaceri, managementul proiectelor, resurse umane sau orice alt domeniu.
Latest posts
-
Navigarea Marii Reorganizări: Reținerea Talentelor pe o Piață a Locurilor de Muncă Digitală
Piața muncii este în plină agitație – un fenomen numit Marea Reorganizare. Angajații își regândesc dorințele: flexibilitate, scop, creștere și echilibru, deseori schimbând locul de muncă pentru a le găsi. Un raport McKinsey din 2024 notează că 40% dintre lucrători iau în considerare o schimbare a jobului, impulsionati de ascensiunea muncii de la distanță și…
-
Luarea Deciziilor în Haos: Claritate în Mijlocul Incertitudinii
Într-o lume aflată în continuă schimbare – oscilații de piață, date incomplete, tehnologii disruptive – liderii se simt adesea ca și cum ar naviga prin ceață. Așteptarea clarității perfecte nu este o opțiune; ezitarea poate costa oportunități sau impuls. Totuși, a avansa orbește riscă greșeli. Cheia? Luarea deciziilor structurate care taie prin haos cu încredere,…
-
IA ca un Co-Pilot: Cum Instrumentele Inteligente Amplifică Potențialul Uman
Ascensiunea inteligenței artificiale nu înseamnă înlocuirea oamenilor – ci potențarea lor. Imaginează-ți IA ca pe un co-pilot: nu pilotează avionul singur, ci stă alături de tine, gestionând rutina pentru ca tu să te concentrezi pe imaginea de ansamblu. Pentru echipele din era digitală, integrarea instrumentelor inteligente poate eficientiza fluxurile de lucru, elimina munca repetitivă și…